Anne Marie Quilt

Velkommen til Anne Maries Quilt !

onsdag 28. januar 2009

Mysteriquilt progress and a challenge



Her ser dere litt fremgang på mysteriquilten min, nå er jeg halveis!
Dette blir bra og jeg gleder meg til fortsettelsen. Må innrømme at jeg er litt i tvil om avsluttningen/ ytterste rammen. Jeg må nok ha litt hjelp av dere etterhvert!

This is my progress on my mysteriquilt, and now I have finished half of my quilt.
Realy great and I love the outcome of this quilt. I am a bit unshure about the finishing boarder, I will show you later. You must help me to choose!




The teaswap, just want to share a picture of my teaset..

I had some tea this this morning, lovely...

I dag tidlig hadde jeg en fantastisk tid for meg selv og litt tea.



Utfordring/ A challenge


Jeg er blitt utfordret av Tiriltunge/Inger. Jeg får prøve å svare etter beste evne:
Tiriltunge/Inger has challenged me, I will try to answer my best:

4 favorittprogram på tv/ my 4 favorite on tv:
Matprogram / foodprograms
Nytt på Nytt( a norwegian show friday evening)
Rachel Ray show
Nyheter/ news


4 ting eg gjorde i går/ what did I do yesterday:

Var på jobb/ was at work
Laget middag/ made dinner
Var på dugnad for håndballen for min yngste datter/ I did some work for my daughters handbalteam
Var på trening i varmtvannsbassenget/ I went training in a hotwater pool


4 ting jeg ser fram til/ 4 tings I look forward to

Våren med deilige fridager/ Spring with some time of

Nordisk quiltemøte i Gøteborg / Quiltshow in Gothenburg in May

Vinterferie på hytta / wintervacation on our cottage

Sommerferie/ summervacation

4 favorittrestauranter/ my favorite place to eat out

Kjesk i Kristiansand
Peppes Pizza
Kjøkkenskapet Kristiansand
Pieder Ro Kristiansand

4 ting på ønskelista/ 4 tings on my wishinglist

At jentene mine finner ut hvilke skoler de skal på til høsten/
That my girls find out what kind of school they will attend next fall.

At alle igjen får bedre økonomiske tider enn det som er nå/ That the world start spinning again

At jeg får begynnt å trene ordentlig igjen/ that I can start exercise again

Tidlig vår / an early spring

Da sender jeg utfordringen videre til alle som stikker innom bloggen min og tar seg bryet med å være med på denne utfordringen...

I give this challenge to everyone who stops by and wants to join...

22 kommentarer:

  1. I love your BOM. It is really coming a long wonderfully! I am also drinking tea right now.

    SvarSlett
  2. Your mystery quilt is looking beautiful. Such a pretty tea set. I just love blue and white!

    SvarSlett
  3. Får holde meg til norsk denne gangen... det gikk nok litt fort i svingene forrige gang...

    Mysteriquilten din er jo bare helt fantastisk!! Blir gøy å se andre halvpart også.

    Så søtt te-sett du har. Det er alltid koselig å drikke te/kaffe av fine kopper.

    SvarSlett
  4. Nydelige farger blir spennende:-) Ser ut til å være mye jobb, men når resultatet blir så bra så er det verd jobben:-)

    SvarSlett
  5. Hei igjen:-)
    Bildene var hos ei jeg har besøkt og lært å sy vesker. Hun hadde huset fult av skatter som jeg kaller det. Hun viste ikke hva hun skulle med de forskjellige tingene. Men manglet ikke ideer når jeg fikk slippe løs.( egen sykdom) :-)

    SvarSlett
  6. I love your avatar! Nice blog, good pictures! Keep up the good work!

    SvarSlett
  7. your mystery blocks are coming along well........

    SvarSlett
  8. I love your mystery quilt, the colors go so well together! You are doing a great job! Your Tea set is lovely! May I have a cup of tea with you?

    SvarSlett
  9. I love the colours of your mystery quilt. Your tea set looks beautiful, blue and white china is always lovely. I happened to show my finest teacup today!

    SvarSlett
  10. Your mystery quilt is coming along very nicely....I love the red in it.

    SvarSlett
  11. Your tea set is lovely, blue and white are classical.

    SvarSlett
  12. Dine BOM blokke er vældig fine, jeg glæder mig til at se den anden halvdel :-).
    En te swap - det lyder spændende. Det havde været noget for mig - en god kop te, så fint som du serverer den, er dejligt.
    God aften og mange hilsner
    Anne-Mette

    SvarSlett
  13. Pretty tea set! Your pot is almost like mine. :-)
    I love how you translated things.. so much fun to see the words side by side. And your mystery quilt is coming along so nice! I will agree 100% about the early spring.

    SvarSlett
  14. Hei Anne Marie!Nydelig mysteriquilt.Flott tesett.
    God helg!Klem Linda :))

    SvarSlett
  15. Im very much a tea drinker,
    Your quilt is looking wonderful, im sure border will go well with it.
    Take care

    SvarSlett
  16. Så smuk den bliver din quilt og farverne er så flotte, glæder mig til at se den færdig, du må ha en god søndag og en fin uge.

    SvarSlett
  17. Hei Anne Marie!Hm,hm, har jo tatt
    en god stund den quilte.
    Men endelig er UFOen ferdig.
    Har sett i quiltebøker i kveldinga.
    Det blir noen nett ut av det,når jeg tar frem symaskinen igjen.
    Ha en kreativ uke!Klem Linda :))

    SvarSlett
  18. Den quilten var utrolig fin,mange flotte detaljer. Skulle ønske jeg var glad i te ,det ser så koselig ut å dekke på med tekanne og kopper i samme mønster.

    Men sånn er det når en er ihuga kaffekjerring.
    Kos deg med god og varm te.

    SvarSlett
  19. Hi Anne Marie the quilt half is so beautiful. Well done. I wish I were as accurate.

    I adore your tea pot- so beautiful and a lovely shape.

    SvarSlett
  20. A second visit to your blog to thank you for visiting mine and I must say how much I love your mystery quilt! It's just beautiful.

    SvarSlett
  21. Anne Marie you BOm looks so good..must get back to mine thanks for the inspiration.

    SvarSlett
  22. Heisann...
    Den koppen og te-kanna de var utrolig flott du...
    Teppet er jo helt supert...

    Ha en fin dag og uke...

    SvarSlett