Anne Marie Quilt

Velkommen til Anne Maries Quilt !

fredag 2. januar 2009

My way to the Black and White quilt challenge..



What have been doing on this Christmas hollyday, hmmm not much but a great deal of sewing.. Odd that my husband has not complained!
I have had so much fun and I was very happy to have enough black , white and red fabrics in my stock.
This is designed by a norwegian called lady Lise Bergene.I realy love her design. The block is very easy to make but when you put 4 and 4 togehter it makes a perpect red star.

Jaha og hva har jeg gjordt i løpet av juleferien, hmm ikke mye men sydd har jeg fått gjordt i bøtter og spann. Rart, mann min har ikke klaga!!
Jeg har hatt det så gøy , klarte ikke å stoppe. Jeg var veldig glad for at jeg hadde masse sorte, hvite og røde stoffer på lager.
Dette mønsteret er designa av Lise Bergene, en av mine favoritt designere. Blokka er veldig enkel i seg selv men når du setter sammen 4 og 4 blir en perfekt rød stjerne.






I have made 14 of this block's and they measures 18" X18" and I have enough for one lapquilt and one sofaquilt if I adds boarders on them.
I guess I will be back with more progress later, I have all of 2009 to finish.

Thank you Jackie for hosting this challenge, I am having lots and lots of fun.....


Jeg har laget 14 av disse blokkene som måler 18X18" og det holder til et lite teppe og et sofaquilt hvis jeg setter ramme på. Jeg kommer tilbake med mer om prosjektet sener, jeg har jo hele 2009 til å gjøre dem ferdige.

Tusen takk Jackie for du har laget denne utfordringen , jeg har det kjempegøy...

23 kommentarer:

  1. Flotte blokker! Sort, hvitt og rødt er bare lekkert! Jeg ønsker deg et riktig godt nytt år! Sees i slutten av måneden.

    SvarSlett
  2. What a great block! I absolutely LOVE the black and white fabric with the words. I love fabrics with words, even if I can't read them.

    SvarSlett
  3. Stilig. Skal bli spennende å se fortsettelsen.

    SvarSlett
  4. You've been so busy! This project is a beautful one, no wonder you are having so much fun!

    SvarSlett
  5. Hei Anne Marie!Åååå,så lekkert.
    Du er god.Hvor står den?Hvilke bok.
    Ha gode dager i det nye året.
    Lykke til med prosjektet.
    Her sitter jeg å skal prøve å motivere meg for rydd og vask,
    vil ta bort jula.Ha en fin lørdag!
    Klem fra Linda :))

    SvarSlett
  6. Anne Marie that looks so good, still thinking about mine...

    SvarSlett
  7. I love it Anne Marie!! The design it forms is fantastic. You are so welcome. Everyone has been so creative and I am glad you have joined.

    SvarSlett
  8. What a great gift from Suzie! What a lovely block. I haven't seen one like that before. It is beautiful. I have yet to start my black and white challenge but the fabric is out and an idea is in my head.

    Happy New Year my friend.

    SvarSlett
  9. Happy New Year,Anne marie!
    Beautiful block.
    Kind regards,

    Sonnja & Beertje Zonn

    SvarSlett
  10. Blir spennende dette. Alltid flott med sorte og hvite stoffer, og det røde blir jo bare friskt. Fortsatt godt nyttår.

    SvarSlett
  11. Hapy New Year!!

    Love the black and white blocks and the challenge!

    SvarSlett
  12. Spennende prosjekt. Morsom blokk også, kan ikke si jeg har sett den før.

    SvarSlett
  13. That is a terrific pattern to choose for this challenge.. I love it! I have my pattern in mind.. just have not had a chance to get started on it yet. After January
    10th I will finally have time. But I don't think I can catch up to you!

    SvarSlett
  14. the blocks look amazing - it will be great to see the finished quilt top.
    l
    x

    SvarSlett
  15. Striking!! I love red, white and black and the pattern really suits your fabric, Well done!! Cathy

    SvarSlett
  16. Det blir lekkert. Jeg har sydd en i originalfarvene, og ja den var gøy å sy. Kanskje jeg skal kutte opp de hvite og svarte restene og sy ett til - dette blri jo så flott.

    SvarSlett
  17. Godt nytt år.Så flott at du kunne bruke jula til noe riktig hyggelig som du valgte selv.Den stjerna ble virkelig lekker.Du er så flink til å sette sammen farver.

    SvarSlett
  18. Godt Nytt År, Anne Marie.
    Den sorte, hvite og røde quilten din blir nok lekker (som vanlig!). Jeg gleder meg til å se den ferdig. Flott mønster.
    Det har vært morsomt å følge bloggen din i året som gikk, og jeg gleder meg til å se hva som skjer i det neste... Det er morsomt med alle de nye "vennene" man får her i blogland, og enda morsommere når man kan treffes. Håper vi kan gjenta vårt lille møte fra i sommer.

    SvarSlett
  19. Hej Anne Marie.
    Det skal blive spændende at se det færdige resultat. Jeg synes, det ser rigtig lovende ud :-)
    Mange hilsner
    Anne-Mette

    SvarSlett
  20. Mycket fint. Var hittar jag mönstret på detta?

    SvarSlett
  21. KJære Jeanette jeg må svare deg her for du har ikke noen blogg eller e mail adresse. Her kommer mailen jeg skulle sende deg:
    Heia..
    Koselig du likte mønsteret.. Dette er et mønster som er utgitt av Lise Bergene i forbindelse med en mønsterklubb hun hadde.
    Det er mønster nummer 5/ Sol og sommer.

    Lise Bergene har email:lbergene@online.no

    Du kan jo sende henne en mail, det kan jo være at det er i en av hennes mange bøker.

    Hilsen Anne Marie

    SvarSlett
  22. Hej igen!

    Tack snälla för svaret.

    Kan bli en fin quilt,med detta mönster!

    kramis

    SvarSlett