Anne Marie Quilt

Velkommen til Anne Maries Quilt !

fredag 16. august 2013

A tabelrunner for OPAM in august.


I found this tabelrunner on a swedish lady s blogg and I loved it ! I guess it has been on several bloggs lately.
I bought the pattern on Craftsy.com. Craftsy is a new thing to me were you can also take online classes and buy patterns.
The pattern for this tabel runner is easy and fun to make. I have already got an order from a lady who want a similar tabelrunner, she asked very nicely so I guess I will make one for her. The fabric are Moda Indigo Crossing by Minick &Simpson.
This will be my Opam for August.

Jeg fant denne løperen på en svensk blogg. Jeg kan ikke huske om det var på bloggen til Evaj-Bambisyr, Dolland design eller hos Majas Paradis. Uansett dette er 3 svenske damer som alltid gir med masse inspirasjon og flotte tilbakemeldinger.
Mønsteret fant jeg på internett stedet Craftsy.com. Her finnes masse flotte mønster og det er også mulig å ta online klasser her i forskjellige teknikker.
Stoffene er Moda Indigo Crossing av Minick & Simpson og er mine yndlingstoffer for øyeblikket.
Denne løperen blir min Opam for august.



I had some guests last weekend, actually they where 15 and a little girl of 2 years.
Yes I made them dinner and dessert with cakes.. I was so happy when everything just went so well ;-)
I also tried to be a florist, can you imagine?

15 stykker på middag forrige helg, jippi det gikk kjempefint faktisk:-) Jeg serverte grillet indrefilet, Ovnsbakt kyllingfilet surret med Serrano skinke og kake og is til dessert.. Jeg var så glad da alt gikk så fint :-)
Jeg fikk også prøvd meg som blomsterdekoratør, ehe...

Under here issome pictures that I took this summer in Old Skagen. It is a very special place with a wonderful bright light. Some very famous paintings are made here.Unfortunately the link is to a norwegian site but you might understand what some of the paintings are like .

Under kan dere se noen bilder fra Gamle Skagen som jeg tok tidligere i Gamle Skagen. Jeg er veldig glad i Danmark og spesielt Skagen.

9 kommentarer:

  1. Nydelig løper! Dette mønsteret falt jeg for.
    Flotte bilder både av bord og natur!
    Ha ei super helg! Her er det regnvær, så det blir nok litt strikking igjen. Sylysten greier jeg ikke å finne for tida :-(

    SvarSlett
  2. The table runner is beautiful and so fresh! You are quite a florist. Are the roses from your own garden? The pictures from Old Skagen are beautiful, and I would take any of the paintings in your link!

    SvarSlett
  3. Sikke et fint bord du har dækket :-). Den nye bordløber er vældig sød og enkel.
    Dejlige fotos fra Skagen.
    God weekend.
    Knus
    Anne-Mette

    SvarSlett
  4. Fantastiske bilder fra festbordet og Skagen! Løperen din i hvitt og blått er virkelig lekker! Så flotte farger og stilig design. Jeg skal ta en titt på den siden du henviser til.

    SvarSlett
  5. Cool table runner Anne Marie...lovely ocean shots and you are a good florist!

    SvarSlett
  6. Underbar löpare!!!Bambikram

    SvarSlett
  7. Lovely tablerunner and wonderful photos!

    Hugs,
    Tatyana

    SvarSlett
  8. The table runner is beautiful. I can see why you had a request. :-) What a wonderfully well presented table for your guests. I think you are very talented with the flowers. Well done. I would be scared of cooking for so many!

    SvarSlett
  9. Just read the Skagen link in translation. What a beautiful place! The light with the water gives such beautiful colours- this is what I was feeling when I tried to describe the sea at Southsea near Portsmouth. I wish I could draw!

    SvarSlett