Anne Marie Quilt

Velkommen til Anne Maries Quilt !

søndag 1. august 2010

Tall Ship Races in Kristiansand



Just want to share some pictures from Tall ship races in Kristiansand this weekend..
Please enjoy and try to picture yourself sailing ones of thoose ships. I have had a great time this weekend. The russian ship Mir was my favorite and it is one of the largest sailshpips in the world. ( do not kill me if I am wrong ;-) )
Today I watched them sail away and leaving Kristiansand harbour and a lot of smaller boats followed the sailboats out to sea. Thanks for a lot of great memories!!

Denne helgen har det vært Tall Ship Races i Kristiansand og jeg har kost meg masse. Her har det vært mange kultur arrangementer, god musikk, boder med mye godt og besøk på noen av de store seilskipene. Mir en av verdens største seilskip var absolutt min favoritt.
Det var også parade gjennom byen med mannskapene på alle båtene, for et flott skue..
I dag har sett alle seilskipene forlate Kristiansand havn og det var også et flott syn og mange småbåter benytta sjansen til å følge seilskipene ut i rom sjø.
Tusen takk for flotte minner.





MIR


MIR


MIR





MIR matroser



















6 kommentarer:

  1. Flotte bilder.Takk for en fin dag på fredag og i ettermiddag.Nå har jeg prata med studenten i usa.Alt vel der.Sitter på syrommet å koser meg:)

    SvarSlett
  2. Gorgeous photos. Mir is amazing. Thank you for sharing. Is that very first photo a sand sculpture?

    SvarSlett
  3. Beautiful ships, including the sand ship. I loved the woman figure on the bow of one ship.

    SvarSlett
  4. Kan tenke meg det var fantastisk å se alle de flotte seilskipene. Synd jeg ikke var i Kr.sand denne helga og fikk sett dem. Fortsatt god sommer til deg!

    SvarSlett
  5. I fjor var vesle Askvoll gjestehamn for nokre av båtane som var med på fjordårets TSR, og her var masse flotte siglebåtar. Veldig spesielt då eit meksikansk skip kom inn i hamna(seint om kvelden) for full musikk og med gastane på geledd i mastene. Eit flott skue.

    SvarSlett
  6. Thanks for sharing Annemarie! What a lovely place to visit!

    SvarSlett